Monday, January 26, 2009

TIBANYA HARI RAYA CINA!!!

Chinese New Year dh pun tiba so maknanye dh masuk pun tahun baru Year Of Ox!! tahun aku tu kalau nk tau. So mcm biasa bila tiba je raya cina mesti la kedai2 byk yg tutup kalau yg bukak pun kedai2 besar je. Nk jalan2 mall pun berape kerat je kedai yg bukak, jdi activity yg paling elok utk buat masa raya cina just dok umah je! tp tahun ni raya cina mmg cuti panjang for a week! byk la jugak org kota ni balik kampung maka jln2 kt KL, PJ dan mana2 la mmg lengang gilos,xde jammed, xde maki hamun, xde accident, dan byk la sgt polis merata tmpat nk cri makan. 

1 day before hari raya me,nina,mummy,mama lin and the kids pegi la jln2 kt The Curve ,Damansara sbb yg nk pegi Nichii! so kami pun brjalan2 la sebelum kedai semua tutup sbb org2 cina semua nk balik makan besar ngan family. bila dh abis beli2 kt nichii,aku and nina trsangat la lapar sbb sblm kuar umah kitorang x mkn sbb aku ngan nina yg masak so bila dh masak tu amik bau je dh kenyang. bila dh ptg skit bru la nk rasa lapar smpai pening2 kepala.

kami pun cri la tmpat nk makan tp byk sgt yg dh tutup dulu so kami pun decided pegi ke Ikano next to Ikea utk mkn kt Kluang Station! bila dh smpai kt Kluang Station especially nina yg smpai dulu sbb dia yg dh lapar sgt abis dia tinggalkn kitorang. kami pun order la food,mama lin and mummy ngan roti bakar and telur setengah masak, nina ngan nasi goreng while aku lak order nasi lemak ngan ayam masak merah, wuissshhhh sedap la jugak sbb dh lapar jdik bedal je la. 


Barley ice favourite aku...


Karipap yg nmpak je x pedas tp pedas giler + panas sungguh!!

my nasi lemak yg dh sekerat aku bedal bru ingat nk amik gmbar... hehehhh...

masa kami tgh makan tiba2 trdengar la bunyi gendang cina tandanye on da way buat show. bila dh smapi kt depan Kluang Station cina2 gendang tu buat la show tarian Naga Sakti. sempat lgi stop makan and amik pic sbb btul2 brhenti depan kami! 

Tarian Naga dri Ikano!!



eiiikkk, sambil tu masuk la muka aku ngan spec bru!!! hahaahh, murah je xde nama pun tp mmg stylo la tu yg mama lin pun sibuk nk beli gak!! bila dh sama spec mcm nk suruh aku cri yg lain je.. ermmmm!!!

me wit new spec!!

k lahh tu je story yg ada sbb aku pun x tau nk citer ape lagi sbb aku malas nk citer panjang2!!! 

chowwww......


No comments:

Post a Comment