Friday, September 2, 2011

SALAM SYAWAL 2011

this year raya,aku beraya solo ngan ank2!hehe..atas sbb tertentu yaa..jgn tanya knpe.. since last year raya dh balik kedah so this time aku beraya kt sekinchan lak.. tau x kt mana sekinchan tu??elehhh sekinchan ikan bakar tau lak tp ramai kata mkn kt situ x sedap...oopppss lari dri tajuk!sekinchan ni trletak selepas tanjong karang sebelum sg.besar.. suasana kt sini seronok especially bila sawah padi tgh menghijau and kena ngan cuaca yg sejuk tp klu kena cuaca yg panas sbb trletak dekat dgn laut mmg berpeluh ketiak ler gayanya..

memandangkan aku beraya dlm suasana kampung dh sah la kecoh ngan sedara anak menakan semua.. dpt la berbuka utk hari terakhir ngan family semua tp kali ni lain mcm skit rasanya sbb suasana berebut lauk tu terasa gamat btul. kena pulak lauk masa tu mmg TERBAIK dri mak sedara aku,lgi arrr mengancam buka puasa aku utk last day.. 


***********************************************

lepas berbuka ngan pelahapnya,sesi bermain mercun and bunga api pun berlangsung ngan meriah skali..biasa la dok kampung mmg la dpt dgr bunyi mercun boomm bang sana sini.. klu kt kl nk dgr mercun meriah cmni jgn harap laa,yg dgr pun bunyi motor rempit,keta racing + accident,and x kurang gak bunyi siren polis or ambulance... and nk lgi dhsyat bunyi tayar lori meletop.. hahahah thats KL life...



 cantik kn!!!

******************************************************

dh lps main mercun ape semua,sesi dok melepak lak...


sementara tu mummy and lain2 tgh mengajar cara nk buat ketupat palas ye...haaaa jgn bwk main ngan mak aku ni,klu bab buat ketupat palas mmg paling leceh skali sbb mak aku ni klu nk buat kena dp tkn bentuk 'jantan'..mcm aku pulak selalu buat dpt bentuk 'betina'..korang mesti heran kn knpe ada bentuk jantan betina.. gmbr xde lak nk tunjuk rupanya.. xpe la explain je la harap korang paham..klu betina ni mak aku kata x cantik sbb bentuk ketupat tu akan nmpak mcm org pakai seluar dlm je...hehehe tu ape yg mak aku ckp la.. tu sbb smpai kesudah aku still x dpt nk lipat ngan betul sbb selalu sgt salah.. mak aku lak cerewet nk bentuk yg dia nk gak...

 sesi belajar ketupat palas ye...

**************************************************************


cik Laila kita ni 1st time pakai baju kurung and she looks super cute...

************************************************


mcm biasa lps org semua dh balik sembahyang raya,tibalah masa saat2 yg aku paling lemah skali!sesi bermaafan ngan family... gerenti x payah pakai mekap lerr sbb lps tu brtampuk ngan celak abis cair kena air mata..




 eceecehceh..konon dh lps la tu....


 ok 0-0 yee,lps ni boleh buat tenyehan baru lak...
hahahha...


 new addition in the family..ooppss blom lgi! girlfren eddie ni,MICHELLE from sarawak..
sekurangnya dia belajar budaya melayu lak ye..hehehe


**********************************************************


aiyaaaa time nk snap pic time tu la si adli bantai tido lak so xde la gmbar dia cuma aku,ashraf and sofia je..



***********************************************************


setiap kali hari raya,bermulalah sesi mengGEMOKkan badan ye.mana taknya tgk la lauk kt bawah ni,like HEAVEN tau...

got kurma ayam yg mana mmg TERBAIK once again,ketupat palas,rendang daging anf kuah kacang.. sorry i dun like nasi impit yaaa utk pengetahuan korang... sya hanya suka ketupat pulut!*lps ni kena buat entry psl pulut lak* hikhikhik...

*****************************************************

raya kedua lak abis semua baju raya tah kemana malas nk pakai..so pakai kasual je!my fav shirt polkadot black and white and skinny jeans.. and addition of  TURBAN using IAMJETFUEL by YUNA jet circle scarf.. and little bit accessories to match with the turban, pin jurai2 ni..bought at jln TAR masa bulan puasa buy 3 for rm10..i love it...

******************************************************

oopppsssss ni masa dh balik from sekinchan...sambil belek tgk gmbar kt camera,my anak dara sibuk suruh amik gambar dia! kena la posing skit ngan dia...



dan bdk kecik ni pun bukan boleh tgk org pegang camera mesti dia yg dh get ready tersengih ngan gigi besar dia tu!super gorgeous tau ank hindu ni...



to me this time punya raya quite so so je sbb aku pun beraya tanpa suami disisi... lgi skali x yah tanya knpe aku beraya solo... ;)

sekian...

bubyyeeee...

assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment