Tuesday, December 15, 2009

BACK TO THE START AGAIN!!!

ya,back to basic balik!!! baju pregnant nk kena cari and aku lak usually nk pakai yg fashionable nyer maternity clothes.. huhuhu yang mcm mak2 style lama tu sorry aku tak nak pakai walaupun org yg tengok tu nnti mesti rasa cam lemas je but what to do dah aku selesa macam tu.. tu sbb klu nk cari baju pregnant aku suka pegi cari kt tempat2 yg jual baju biasa je but cari extra size lerr.

waaaa,malasnye nk listdown barang2 utk newborn ni!!! still thinking nk bersalin kat hospital mana.. and macam2 lagi la nk kena fikir bila dh nk ada baby lgi ni.. and ya ingat this week nk pi chekup lorrr!!! nk tgk gak keadaan baby ni camne. and still thinking nk letak nama ape for my coming soon baby ni!

my other 2 kids,Ashraf and Sofia mcm dh tau2 je diorang nk dpt adik especially sofia bila dia starting buat perangai yg tak boleh aku tahan!! biasa la bila nk ada pencabar baru ni,diri tu dah rasa tercabar skit tu yg buat perangai tak sudah2. aku lak lebih banyak bergaduh ngan anak pompuan aku,entah lah maybe sbb pembawakkan bdk dlm perut ni..

oklah, now byk fashion baju yg ada kt market skrg ni yg byk detail kt leher baju!! tp not kedai maternity cuma kedai biasa je kt kl.. mmg byk fashion baju tadi aku tengok jenis2 mcm kt pic bawah ni and murah la sangat!!kehkehkeh...mmg geram la tu pun nasib baik bawak duit cukup2 je kalau tak rasanye aku dah borong abis baju tu...













and now i'm gonna listdown brg2 yg aku ingat buat masa skrg ni...
for newborn:-

  • newborn diaper
  • baby wipes
  • baju2 newborn
  • mittens and booties
  • selimut baby
  • cotton
  • minyak telon
  • baju tido baby
  • JB products(e.g lotion,baby bath,shampoo)
  • botol susu
  • doodoo aka pecifier
for mummies:-
  • baju for staying hospital
  • disposable panties
  • maternity pad
  • tukang urut
  • kain batik 
  • socks yg tebal2
  • pilis
  • jamu
owhh tu list sementara ape yg terlintas kt kepala...

petua sikit:-
  • kalau tak nak baby kena jaundis and kena tahan kt ward, jemur baby pagi2 sblm kul 9pgi sbb tu vitamin paling elok utk baby
  • mandi anak ngan air basuhan beras yg dh simpan semalaman dan selawat 3x!! insya'allah anak takkan kena demam kuning..

oklah sudah penat kepala ku nk kuarkan ayat !! pening dh ni.. sambung next time ya!!

assalamualaikum







No comments:

Post a Comment