Monday, December 21, 2009

TUKAR SELERA MAKAN DI RESTAURANT ARAB!!!

masa hari ma'al hijrah hari tu,me and hubby with kids pegi umah my bro-in-law and all family ada kt sana..yup my mum and dad-in-law!! well biasa la bila dh boring tahap babun datang,mula la bontot tak boleh dok diam.. so dh siap2 ptg tu kitorang pun pi la anak-beranak melepak umah ipar aku..

and malam lak depa ajak kami makan makanan arab kt cyberjaya firstly tp time tu dh malam so aku lak time tu ngan handbag takde so faham je la bila dh jdik 'pendatang' sbb mykad takde kt aku,jadik aku pun takut gak nk travel jauh2 time malam. but thank god my abang ipar kata restoran tu ada cawangan kt setiawangsa.. kitorang pun semua dh get ready nk gerak kt tempat nk tuju,bila dah sampai,hari masih lgi ujan rintik2..

nama restoran tu SABA' RESTAURANT branch setiawangsa punye.. seriously area tu and that restaurant memang ramai pak arab!!!

kihkihkih... tiba2 teringat lak dialog citer P.Ramlee dalam movie Pendekar Bujang Lapok,masa dpt surat sorang pun tak boleh baca and of course the best part bila sudin start kata,"owhhh,dia tulis arab!!! dengar ya, wal fadang fasirun......." and laki aku bantai gelak bila aku kata camtu!!!  heyyy,unta padang pasir pun tadak malas daaaaa... satu lgi dialog citer P.Ramlee... kahkahkah... i'm starting to merepek!!!

ok back to the story where all of us makan kt kedai arab ni, memang puas hati gak la makan kt situ and quit reasonable larr the price for our family!!! ye larrr makan pun bukannye order sorang satu,lemak arrrr klu order masing2.. kehkehkeh... my bro-in-law order the food and most of it nasi beriani wif ayam panggang, daging kambing and mcm2 lgi laa tak sempat nk tgk nama menu!! nasi beriani tu kalau ikutkan memang banyak portion dia utk satu pinggan..


our way to the resturant....


the menu....


while waiting our food,ape lagi snap-snap lerrrr!!



ooopssss,botol hijau tak semestinya tak boleh minum..this is the soda carbonated drink from arab and it's taste good sbb ada flavour epal!!! kihkihkih...galaknye aku minum soda..


ni mcm fish and chip laaa but arab style...



yaaaaa,ni daging kambing sbb aku tak makan kambing so amik gambar je la.. dan nasi beriani kt belakang tu nampak je kosong tp kalau selak nasi tu ada ayam tau..


nasi beriani with ayam panggang.. tak tau ape nama dia!!!

seriously nmpak sikit tp memang kenyang giler sampaikan aku punye perut macam nk meletup je!!! hahahaha... dh selesai makan kitorang beransur pulang,nasib baik aku dah dekat ngan umah so takde laa rushing sangat2!! well we had a great time together with our family that day...

until here my review about makan and makan and makan!!!! tak sudah-sudah ngan makan... ngehehehe..


assalamualaikum





No comments:

Post a Comment